خدمات مجالس ختم در سال 1400

لیست خدمات مجالس ختم و ترحیم | خدمات مجالس ترحیم و ختم

خدمات مجالس ختم

 

خدمات مجالس ختم موضوع مقاله ی امروز می باشد که در ادامه به صورت کامل به توضیح آن خواهیم پرداخت و سعی در آن را داریم که با مطرح کردن این مطالب ، شما را با خدماتی که می توانید در مراسم ختم از شرکت های خدمات مجالس انتظار اجرای آن را داشته باشید ، آگاه سازیم. زیرا در موارد بسیاری دیده شده که به علت آگاه نبودن از این موضوع ، از افراد صاحب مراسم ، مبالغ هنگفتی دریافت شده ولی امکانات و خدمات بسیار کمی به آن ها ارائه گردیده است. پس با ما در ادامه ی این مطالب با تیتر کلی خدمات مجالس ختم ، همراه باشید تا با آگاهی بیشتر از این موضوع بتوانید در زمان برگزاری مراسم از حقوق خود دفاع کنید و مراسمی با کیفیت و آبرومند برگزار نمایید. چرا که در زمان فوت کسی که قرار بر برگزار کردن مراسم ختم او می باشد ، اشخاصی که سعی در اجرای مراسم او دارند بسیار از لحاظ روحی آسیب دیده اند و در نهایت به خیلی از نکات کوچک توجه کافی را ندارند و تعدادی از شرکت های غیر رسمی از این موقعیت استفاده کرده و از آن ها سوء استفاده می کنند .

خدمات مجالس ختم را بعد از نگاهی جزئی به مراسم ختم توضیح می دهیم . اما در ابتدا به مراسم ختم و نحوه ی برگزاری آن می پردازیم و در ادامه به خدماتی که در هر بخش از آن نیاز است خواهیم پرداخت. مراسم ختم را معمولا” به این دلیل برگزار می نمایند که هم ادای احترامی به شخص متوفی باشد و هم بازماندگان این شخص از آرامشی روحی برخوردار شوند و با دیدن آشنایان و فامیل ها و هم صحبتی با آن ها ، از سنگینی بار غمی که بر دوش آن هاست کاسته شود. یکی از دلایلی که استفاده از خدمات مجالس ختم با کیفیت را ، برای شما در زمان برگزاری مراسم ضروری می کند ، همین ادای احترام به اشخاصی است که برای همدردی با نزدیکان متوفی در مراسم آن مرحوم شرکت نموده اند. یعنی صاحب مراسم با برگزار کردن مراسمی آبرومندانه سعی در جبران ، ادای احترام دیگران نسبت به خود و شخص متوفی را دارد. شرکت های خدمات مجالس بسیاری هستند که برگزاری این نوع مراسم ها را به صورت تخصصی انجام می دهند و برای مراسم خود می توانید به آن ها رجوع کنید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت .

 

خدمات مجالس ختم | خدمات مجالس در تهران | بهترین خدمات مجالس

خدمات مجالس ختم | خدمات مجالس در تهران | بهترین خدمات مجالس

 

خدمات مجالس ختم در هر بخش از مراسم ترحیم به صورت متفاوتی ایفای نقش می کند. برای متوجه شدن این موضوع باید مراسم ختم را در ابتدا برای شما شرح دهیم. مراسم ختم در واقع مجلسی برای یاد بود شخص متوفی می باشد که از چند بخش تشکیل شده است. در بخش اول مراسم ، پس از شستشوی شخص در گذشته ، عزاداران برای او نماز می خوانند که نمازی متفاوت با دیگر نماز ها می باشد و به صورت سرپا و ایستاده خوانده می شود. پس از این که نماز خوانده شد بخشی از قرآن برای شخص متوفی قرائت می شود. سپس شخص متوفی را به قبرستان برده و با احترام دفن می کنند و به خاک می سپارند. بعد از مراسم خاکسپاری ، شخصی شروع به سخنرانی کرده ( شروع کار اصلی شرکت های خدمات مجالس ختم از این زمان است ) و پس از اتمام سخنرانی و فاتحه فرستادن برای شخص متوفی ، اشخاصی که برای خاکسپاری آمده اند را به صرف غذا به تالار دعوت می کنند که هم دیداری از آشنایان باشد و هم نوعی تشکر برای این که در مراسم ختم شرکت کرده اند.

 

خدمات مجالس ختم و وظایف آن ها

 

خدمات مجالس ختم در هر بخش از مراسم ختم باید به نوعی متفاوت عمل کند. در بخش اول که مربوط به زمان بعد از خواندن نماز است ، معمولا” بنا به رسم ایرانی ها باید کسانی که در مراسم حضور دارند با حلوا و خرما پذیرایی شوند. شرکت های خدمات مجالس ختم در این کار هم وظیفه ی تهیه این مواد پذیرایی و هم تزئینات آن را دارند و هم این که در زمان مناسب از عزاداران پذیرایی نمایند. معمولا” برای تزئینات رطب و خرما نمی توان کار خاصی انجام داد و تنها کاری که می کنند این است که هسته ی رطب را جدا کرده و به جای آن از مغز گردو استفاده می نمایند و از پودر نارگیل برای تزئین آن استفاده می نمایند اما در ظروفی که حلوا پخش می شود از تزئینات و یا نوشته هایی روی آن استفاده می شود. البته مدتی هست که برای راحتی بیشتر و رعایت اصول بهداشتی ، شرکت هایی که خدمات مجالس ختم را به عهده دارند این پذیرایی را با بسته های کوچک تک نفره انجام می دهند. بسته ای که در اختیار هر شخص قرار می گیرد هم حلوا و هم رطب و در بعضی مواقع نیز عکس یادبودی از شخص متوفی در آن قرار  دارد.

 

خدمات مجالس ختم | خدمات مجالس در تهران | بهترین خدمات مجالس | خدمات مجالس ختم لاکچری

خدمات مجالس ختم | خدمات مجالس در تهران | بهترین خدمات مجالس | خدمات مجالس ختم لاکچری

 

خدمات مجالس ختم بعد از مراسم خواندن نماز ، در زمان خاکسپاری نیز وظایفی دارد. مهمترین وظیفه در اجرای مراسم خاکسپاری ، فراهم کردن صندلی به تعداد عزاداران می باشد ، همچنین تزئین و گل آرایی محیط اطراف هم از دیگر وظایفیست که بر عهده ی شرکت های خدمات مجالس ختم است زیرا پس از خاکسپاری معمولا” عزاداران می نشینند و به همراه شخصیتی روحانی آیه هایی از قرآن را برای شخص متوفی تلاوت می نمایند. شرکت های خدمات مجالس ختم در این میان ، هم باید از قبل صندلی ها را چیده و با روبان سیاه تزئین کرده باشند و هم بلندگو و میکروفون را برای تلاوت قرآن (کریم) تنظیم کرده باشند و هم در این میان از شیرینی و خوراکی های کوچکی برای پذیرایی افراد استفاده نمایند. پذیرایی از عزاداران با استفاده از شربت امری ضروریست چرا که آن ها معمولا” در حال گریستن هستند و گلویشان خشک می شود و عده ای نیز از فرط ناراحتی دچار افت قند می شوند پس وجود شربت در زمان پذیرایی از مهمترین نکات خدمات مجالس ختم می باشد که عده ای آن را فراموش می کنند و در ادامه ی مجلس ختم به مشکل برخورد می نمایند.

خدمات مجالس ختم در انتهای این مراسم وظیفه ی دیگری بر عهده نخواهد داشت و وظایف آن ها به انتها می رسد ولی در بعضی از موارد دیده شده که صاحب مراسم ، تهیه ی غذا را به شرکت های خدمات مجالس ختم می سپارد و فقط تالار را برای برگزاری مراسم خود اجاره می نمایند. البته این کار کاملا” سلیقه ای می باشد. شما حق این انتخاب را دارید که تهیه غذا را یا به شرکت های خدمات مجالس و یا به خود تالار بسپارید. این که تهیه غذا را به تالار بسپارید کاری آسان تر و بی دردسر تر می باشد اما معمولا” غذا های سرو شده در تالار ها کیفیت غذاهای تهیه شده توسط شرکت های خدمات مجالس و یا همان شرکت های کترینگ را ندارند و به همین علت عده ای ، این شرکت ها را برای سرو کردن غذای مراسم خود انتخاب می کنند ولی این کار هم دارای نکات منفی و هم دارای نکاتی مثبت می باشد که در ادامه ی مطلب به توضیح کامل هم در مورد نکات منفی آن و هم به توضیحی در مورد نکات مثبت انتخاب تهیه غذا از شرکت های خدمات مجالس می پردازیم.

 

خدمات مجالس ختم و تهیه غذا

 

خدمات مجالس ختم همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، در مواردی وظیفه ی تهیه و تدارک غذای مراسم ختم را به عهده دارد که این موضوع دارای نکات مثبتی می باشد از قبیل : تهیه غذای باکیفیت و تزئین غذا مطابق میل صاحب مراسم . در مقابل این نکات مثبت ، نکاتی منفی هم وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به سرد شدن غذا اشاره نمود . البته این موضوع معمولا” زمانی که سرو غذا را به تالار هم می سپارید نیز اتفاق می افتد ولی زمانی که خدمات مجالس ختم غذا را سرو می کند این موضوع بیشتر احساس می شود و به چشم می آید . دلیل آن هم مشخص است چون این شرکت های خدماتی غذا را در محلی دیگر تهیه می کنند و انتقال آن ها از آن جا تا به محل تالار زمانی زیادی نیاز دارد و همین فاصله ی زمانی باعث ولرم شدن غذا می شود که در هنگام سرو شدن در بین میهمانان کاملا” مشخص و قابل لمس است . پس پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که سرو غذا را به تالاری که اجاره کرده اید بسپارید تا با این مشکل روبرو نشوید .

 

خدمات مجلس ختم در تهران | بهترین خدمات مجالس ختم در تهران

خدمات مجلس ختم در تهران | بهترین خدمات مجالس ختم در تهران

 

خدمات مجالس ختم را از کجا پیدا کنیم ؟

 

خدمات مجالس ختم به مانند خدمات مجالس جشن ها و عروسی هاست یعنی شرکت هایی که این مراسم ها را اجرا می کنند به راحتی از پس برگزاری مراسم ختم نیز بر می آیند و مانند یکدیگر هستند اما شرکت هایی وجود دارد که به صورت تخصصی فقط برگزاری مراسم ختم را انجام می دهند. برای پیدا کردن این شرکت های خدمات مجلس ختم می توانید به قبرستان ها مراجعه نمایید و شرکت های خدمات مراسم ختم موجود در آنجا را بیابید اما زمانی که شخصی از آشنایان که فوت می شود باعث وجود غم و اندوه برای همه گان می شود و در این میان ما فقط به دنبال راهی ساده برای هر چه سریع تر برگزار کردن این مراسم هستیم و وقت این که تا قبرستان ها برویم را نداریم پس به راهی ساده و سریع نیازمندیم. راه دیگری که هم سرعت بیشتری دارد و هم ساده تر هست ، انتخاب اینترنتی شرکت خدمات مجالس ختم می باشد. با این کار می توانید بدون صرف وقت زیاد ، مراسم خود را برگزار کنید و آن را به شرکتی بسپارید که برای انجام این کار سال ها تجربه دارد.

خدمات مجالس ختم را در وب سایت افراز تالار به راحتی و با اطمینان خاطر پیدا کنید. از آن جایی که هدف ما از راه اندازی این وب سایت ، کمک به شما عزیزان در برگزاری مراسم هاست ، پس برای عملی کردن این هدف خود برای شما عزیزان لیستی از شرکت های خدمات مجالس ختم آماده کرده ایم که با مراجعه به این لیست می توانید با این شرکت ها آشنا شوید و با توجه به معیار ها و سلیقه ی خود ، یکی را انتخاب کنید و برگزاری مراسم خود را به آن ها بسپارید. از آنجایی که ما در این لیست تمامی شرکت های خدمات مجالس ختم که دارای مجوز رسمی کار هستند را آورده ایم پس می توانید با اطمینان خاطر از میان آن ها انتخاب خود را انجام دهید. دلیل دیگری که استفاده از افراز تالار را برای شما پیشنهاد می کنیم این است که ما در این وب سایت تمامی این لیست ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهیم و شما را به صورت مستقیم با این شرکت ها در ارتباط قرار خواهیم داد پس بدون هزینه ی اضافی می توانید برنامه ریزی مراسم خود را انجام داده و آن را برگزار نمایید .

 

 

 

خدمات مجالس ختم که موضوع مقاله ی امروز ما بود را به صورت کامل توضیح دادیم و به تمامی نکات آن در حین اجرای مراسم نیز اشاره نمودیم. همراهان عزیز توجه داشته باشید نکاتی که در طول مطالب برای شما ذکر می کنیم با تمام سادگی که دارد اما از اهمیت بالایی برخوردارند و شما با فراموش کردن این نکات ممکن است با مشکلی اساسی در حین برگزاری مراسم خود مواجه شوید پس بهتر است که به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید. ممنون که تا به اینجای مقاله همراه ما بودید و وقت گران بهای خود را در اختیار ما قرار دادید. تیم افراز تالار به منظور قدردانی از شما عزیزان و کاربران محترم سایت ، مکاتباتی با صاحبین این تالار ها و شرکت های خدمات مجالس ختم داشته که شما در زمان رزرو آن ها ، اگر به این نکته اشاره کنید که عضو وب سایت افراز تالار هستید ، برای شما تخفیفی ویژه در پرداخت هزینه ها قائل می شوند. دوستانی که نقد ، نظر و یا پیشنهادی برای ما دارند ، می توانند از طریق پست الکترونیکی با ما در ارتباط باشند و نظرات خود را برای ما ارسال نمایند .

اشتراک گذاری
برچسب‌ها, , , ,

سالن زیبایی و آرایشگاه های زنانه استانبول آنتالیا آنکارا ازمیر وان بدروم آدانا بورسا ترکیه در 1402

بهترین سالن زیبایی آرایشگاه زنانه...

آتلیه عکاسی فیلمبرداری عروسی داماد قم در سال 1402

آتلیه عکاسی فیلمبرداری عروسی داماد...

خدمات مجالس تشریفات برگزاری مراسم استانبول 1402

خدمات مجالس تشریفات برگزاری مراسم...

بهترین باغ تالار عروسی سالن پذیرایی جاجرود رودهن بومهن پردیس دماوند فیروزکوه 1400

باغ تالار عروسی سالن پذیرایی...

بهترین طلا جواهر فروشی تهران ایران

بهترین طلا جواهر فروشی تهران...

بهترین باغ تالار عروسی ساری آمل بابل چالوس شهسوار 1402

باغ تالار عروسی ساری آمل...

باغ تالار عروسی سالن پذیرایی بجنورد بیرجند 1402

لیست قیمت رزرو باغ تالارهای...

لیست بهترین باغ تالار لوکس سالن پذیرایی عروسی ارزان لاکچری زنجان 1402

لیست بهترین باغ تالار لوکس...

باغ تالار سالن های عروسی هامبورگ برلین مونیخ کلن فرانکفورت اشتوتگارت آلمان 2021

لیست بهترین و ارزان ترین...

باغ تالار سالن عروسی پذیرایی دوشنبه خجند کولاب باختر ولایت ختلان سعد تاجیکستان 1402

لیست بهترین و ارزان ترین...

لیست بهترین لوکس ترین سالن باغ تالارهای عروسی دبی ابوظبی شارجه امارات 1402

لیست بهترین و لوکس ترین...

باغ تالار سالن پذیرایی عروسی کابل هرات مزارشریف قندهار بامیان افغانستان 1402

لیست بهترین و ارزان ترین...

۳ پاسخ به “خدمات مجالس ختم در سال 1400”

  1. حنا گفت:

    سلام. ی سوال داشتم. خدمات مجالس ختم و خدمات مجالس تولد یا تشریفات چه فرقی میکنه

  2. kami گفت:

    واقعا یعنی فرق ختم و تولد رو نمیدونی؟!؟! 😐

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی رایت 2024 باغ تالار عروسی | خدمات تشریفات مجالس | آرایشگاه و مزون عروس
کلیه حقوق محفوظ است | طراحی سایت توسط دارکوب